Zoveel mogelijk manieren maken om je editor te vinden en te openen.
Denken vanuit de designer
Elke gebruiker denkt anders en heeft een andere invalshoek.
Een nieuwe gebruiker weet niet vanzelf waar die moet zijn in een programma om aan de slag te kunnen. Daar zijn twee mogelijke oplossingen voor:
Bied opties aan op elke mogelijke plek waarvan de gebruiker kan verwachten dat daar opties te vinden zijn;
Schrijf een stappenplan voor het aan de slag gaan die de gebruiker kan volgen.
Uiteraard sluiten deze opties elkaar niet uit. Het is mogelijk om alle toegangsopties aan te reiken en daarnaast instructies te schrijven voor waar deze opties te vinden zijn. Het voordeel van het bieden van opties is dat er geen obstakels zijn voor beginnende gebruikers, en het creatieve proces ongehinderd ingezet kan worden.
Voor mijn behavior tree tool bied ik drie verschillende manieren aan om de editor te kunnen openen:
1: Door de editor via het Tools of Window menu te openen
2: Via de Behavior Tree file zelf (door erop te dubbelklikken of door op de Open knop te klikken)
3: Via het Behavior Tree Executor component. Deze knop werkt ook wanneer er geen behavior tree is toegewezen. Die wordt dan automatisch aangemaakt en toegewezen aan het Behavior Tree Executor component.
Als laatste redmiddel vertel ik de gebruiker ook in een "Getting Started" file over de opties waarmee ze de editor kunnen openen.
Comentarios